terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Saturday, August 29, 2009

what i LOVE about my student.......

situasi 1....
dr first time masuk kelas mmg dah ajar,

cikgu : kalau nak pergi kencing atau ke tandas...kamu mesti cakap...
"maafkan saya cikgu,saya hendak pergi ke tandas.".Faham?

student:faham.

in the real situasion

student : maafkan cikgu saya pergi ke tandas

cikgu : kenapa awak maafkan saya,saya buat salah ka?

student : ???????

cikgu : bukan mcm tu, "maafkan saya cikgu,saya hendak pergi ke tandas.".Faham?

student : faham

cikgu : cuba ulang sekali lagi

student : cikgu maafkan saya pegi tandas boleh

cikgu : bolehla

the same situasion but the different student

student : (sambil angkat tangan), cikgu saya tandas

cikgu : (marah) saya bukan tandas, saya cikgu

keadaan kelas jadi senyap sepi dan student tadi pun x jadi pegi toilet


situasi 2

this happened in my PJK class

dalam satu kelas PJK

Cikgu:ok,next week bawak baju & seluar PJK ok.Kita PJ minggu depan.Faham?

Student:faham

a day before the next PJK class

student : cikgu,kami pjk baju bawa esok ka?

cikgu : bukan cikgu cakap minggu lepas kan....

student : bawak pjk baju cikgu

cikgu : YA...bagitau kawan kamu yang lain,k

student : baik

10 mintue later

student(dr kelas yang sama) : cikgu,esok ada PJ cikgu

cikgu : bukan saya dah cakapkah? YA YA YA. Lepas nie kalau ada orang tanya lagi,jaga kelas kamu.



Situasi 3

this what always happened in class.


cikgu mengajar then tulis point2 penting di papan hitam

pelajar: cikgu salin cikgu?

cikgu:tak...tak payah...cikgu kan suka2 hias papan hitam kelas awak


pelajar terus menyalin dan diam


Situasi 4

also in classroom

cikgu tengah menerangkan sesuatu fakta ....

contoh :

cikgu : ok,matahari itu bulat dan panas....bla bla bla bla.(sambil menulis di papan hitam).Baiklah ada soalan?

seorang student mengangkat tangan

cikgu : ya...apa soalannya?

student : cikgu matahari itu bulat dan panaskah?

cikgu : bukan ke cikgu baru cakap dan tulis sebentar tadikah

student : (terus diam......kerna malu)


so, based on the situasion ( the real things happened,just is some of it saja kalau nak cerita semua x cukup) ...what do u think about student skrg? adorable kan.....haaaa.....SAAAAAAANNNGGGGGGAAATTTTT.......

that's why kadang2 cikgu yang baik manis macam malaikat pun boleh bertukar jadi SETAN...hehehehhe...

tapi......mesti sabar kalau mau jadi cikgu nie......so,siapa nak jadi cikgu,bukan senang kerja cikgu.........lebih2 lagi dengan cabaaran student sekarang yang sangat advance......











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...