terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Saturday, October 24, 2009

ngembak nembiak pengakap keluar

last wednesday, aku ngembak nembiak scout aku ngan sorang cikgu tua(kur haj nak owh..sikbah kan apa aku sak ati ngannya)....bas sepatutnya dtg kol 8,so pkkk ku madah 1st period masuk kelas lok kakya 2nd period brk suroh miak kuar....so,aku dah mesanla ngan nembiak tek....
1st period ya aku ada kelas ngan 4a4(kelas paling ujung sekali... sik berap pan bah ndet),so aku masuklah kelas tek...dlm 20 min ku pose lam kelas sambil nampa,nukuk nembiak nak kedak animal lam kelas ya tek....tiba2 jak cikgu tua ya dtg tek...

Cikgu tua:cikgu,bas dah dtg...gine tok



aku:surohla nya nunggu,janji kol 8 sapa nyurohnya dtg awal nak(jawabku dgn tegas tek....ceh ceh)



cikgu tua:sik boleh gia koh(cerik bait)....sikhal dirik madah dgn nembiak nyuruh agak bas kinek(aihhhh kenak ko kejoron)



aku:aihh...nak kah pkkk dgn pk1 madah 2nd period baruk keluar...lgkpun ney nak nunggah nembiak,sy gik ada kelas tok...tauk ajakla kelas tok ney dpt ditinggal



cikgu tua:aihh...sikhal tinggal jak kejap(nyaman mulut ko mdh...mun miak bebunoh nak ka mati aku)mun dak gitok,padah dirik kelas ney nembiak,kelas sy ngagak jak(tauk pun ko...madi ko kayao2 jak...kolah madah)



aku:(polite giklah)camtok jak cikgu suroh tak azlina miak 2c ya,tauknya kelas ney n sapa nak ditunggah..



cikgu tua:oklah...kaktok encarik pkkk nyuroh nya sit-in kelas dirik k..



aku:occay...




maka berlalula si tua ya tek....waktu tok,aku lom sak ati gik ngan nyalah....nunggulah aku tek...sambil ku nunggu aku pose rah pintu blkg...ala2 video clip la tek..sambil2 ku berangan ditegurlah nembiak yg duduk rah pintu tmpt aku pose tek



miak ye:cikgu kenapa kamu tidak pergi lagi?(miak cina)



aku:aihhh...kamu halau saya dr kelas ka?(sambil tgn aku nekoknya)



miak ye:bukan...kata saya kenapa kamu tidak jalan lagi...anak-anak kamu (sambil tangan nunjuk miak pengakap nak kuar dr kelas debah tek) sudah jalan owhhh....nanti sangat bising owhh



aku:anak2 saya itu,kalau saya tak ada pandai mereka diam...kalau kelas kamu...huh....saya takda tak tau bisin macam apa



miak ye:hahahaha...pandai kamu



aku:memangla saya pandai kalau tidak,tidak sy jadi cikgu kamu




kakya tek,aku melambai nunggah sorang miak pengakap tek,nak berpesan...dtgla nembiak ya catwalk agak aku




miak ompuan pengakap:kenak cikgu



aku:padah awak dgn cikgu xxx tunggu sy lok k,jangan jalan sikda org ganti sy kelas tok



miak ompuan pengakap:auk...ok cikgu




miakya pun tek berekot turun ke debah...aku tek still kat kelas ya....nunggu org ganti....sambil2 ya...aku merati-rati olahan nembiak dlm kelas...krrrrrrrrrrinnnnnnnnnnnnngggg...loceng dah berbunyi...ceka sikda org ganti aku pun....lalu laha ku senggaut turun ke debah...nak ngechek attandance miak tek....turun jak aku...bas dah jalan...aihh...ceka




aku:aihh...kenak miak dah jalan?attandance dah check?sapa ngan miak???(bertalu-talu jak soalan ku tek)



cikgu tua:......sikhal,kelak sampey sinun lak dirik ngecheck(aihhh...keng kau,sesuk hat eng sahaj)...aihh dirik tek pegi,apa nembiak madah dirik madah dirik sik pegi tek(tukar topik,serey kau ya....mun aku sik pegi sik payah check miak la)



aku:nakkah kamek dah madah dgn kitak marek kamek pegi....kakya giney lah nak pegi tok



cikgu tua:dirik ngan sidak tok(sidak yg terlambaoit) numpang keta aku jak..




sepanjang perjalanan tek,nang sik kelaka papa2 malas nak kelaka...sampey di sek ya tek,cun2 bertemu ngan dak nembiak sekolah aku tek....ku tunggah lak,nak ngcheck smua ada kah sik....nasib semua ada....mun dak naya.....tgh ku nyebut nama ngecheck sidak tek.....tiba2 jak cikgu tua ya gago ngan interupt...




cikgu tua:eh...



aku:tunggu lok,gik ngira miak tok..



cikgu tua:kejap jak,kakya dirik nyambung....



aku:ah...(berenti juak aku tek)...apahal tek



cikgu tua:aku nak ngagak cikgu siya lok ah...kelak dirik mbak nembiak



aku:mmm(yajak ko nak madah tek,ku ingat apa penting gilak)..ceka juak(dlm hati jakla)




dah ya tek sik ku uli ngannya....ku embak la nembiak berkumpol dpn dewan....kakya ku nangga org kamboh2 masuk,aku pun mbak la nembiak masuk tek...depan dewan tek sidak pengawas sekolah ya tek berbaris...




pengawas sekolah ya:ni uniform apa?



aku:scout (bodo na juak yg nembiak aku compolete make unifrom pun sik tauk ya pengakap...nangga muka kedak miak form 6,tapi tuyuk)



pengawas sekolah ya:cong ceng cong ceng(kelaka cina,aku sik faham)



aku:can u speak english pelase?(dengan nada sinis)



pengawas sekolah ya tek:err...u bring ur student "ikut" this pengawas




lalu lah masuk ke dalam dewan tek...ngekot jak burit pengawas tek...lalu lah duduk di tmpt duduk,aku tek pun join lah studentku tek...eran ku nangga sidak lain sikda cikgu ngan,paduhal aku sorang jak cikgu duduk ngan miak,yg lain semua duduk depan....sikhalla...ngantok ku duduk depan lak...kol 9:30 giya brk majlis start..kamek org masuk lam kol 8..nang cangok2 lah dak audience duduk..bila time Abg Jo berucap tek...nengar lah aku tek....




Abg JO:....bla bla bla....kita harus bangga kerana sarawak telah merdeka dan maju bersama Malaysia.....



org pun tepok tgn,student nak dudok tepi aku tek(miak cina,student sekolah ku juakla)tepok tgn juak,setauk aku sidak tok sik paham gilak bahasa melayu,jadi aku nanyak ngan sidak




aku:kenapa kamu tepuk tangan



MIak L:org tepuk saya tepukla(nang ok jwpnnya)



aku:kamu?(nanyak nak sikok gik)



MIak K:dia ckp dia mau jadi ketua menteri sarawak..itu pasal sy tepuk tgn(sukati ko jak)



aku:lain org ckp lain kamu dgr



tetak lah kamek org tek.....sampe sigek part lagik




Abg JO:....bla bla bla....bersamalah kita membawa sarawak mencapai wawasan 2020

org pun tepok tgn,sekali lagik sidak ya nepuk tangan dgn kuat....(paham kali,cuba ku tanyak lagik)



aku:kenapa kamu tepuk tangan kali ini leh?



MIak k:itu 2020



aku:(faham kalinya kalitok)kenapa 2020?



MIak K:dia ckp dia mau jadi perdana menteri malaysia 2020 nanti(jwb dgn konfiden)



aku:dupp(sound effect nembiak ya kenak lekok aku)...mmg la kamu nie,lain org ckp lain kamu dgr...



miak K:hahahhaha...tp ada betul jugak sikit



aku:oklah




tetak gik kakya....nang ok sidak tok


kakya,show macam2lah tek...nanyak lah student cina sorang ya tek

miak Y:umor kamu berapa

aku:kamu berapa?

miak y:14...

aku:kalau 2020 brapa umor kamu?

miak y,k ngan L tek nguar kertas ngitong..

miak K:26

aku:ok....umor saya sama dgn umor kamu 2020 nanti

ngitong gik sidak tiga tek...tangga ku nya ngitong nak 2020 tolak 14...

aku:bukan,sy cakap umor saya sama dgn umor kamu 2020...

miak L:tipu kamu,6 tahun la umor kamu

aku:tidak,saya kata umur saya sama dengan umor kamu tahun 2020.skrg umor kamu berapa?

sidak 3:14

aku:kalau 2020?

sidak 3:26

aku:itu umur sy skrg..

sidak 3:owwhh....

nang bengap juak...lam atiku....sambung gik aku tek

aku:kalau mcm tu, bila saya lahir?

sidak 3...ngitong la tek...ko tok camne nya ngitong...2020 tolak 26...

aku:dushhh(ku nekok sidak).....skrg 2020kah?

miak L:owhhh..salah-salah

kira agik.....

miak k:dgn konfiden 1963

aku:aihhh....macamana kamu kira....(tangga ku tek salah tolak)

aku:1983,lah....haiya cina tidak pandai kira

sidak 3:hahahhahahaha



dah habis majlis tek,keluar la mek org semua....bila balit semualah og bergasak nak keluar...so kelam kabut la....aku tek kuar cepat2,sak dpt nahan nembiak rah debah...ku suruh berkumpol dibah dewan,ngecheck takut ada nembiak tertinggal...dah semua berkumpol tek....sekali lagik aku ngecehk attandance...dalam kelam-kabut aku ngira,ntah sr sine muncol la cikgu tua tek,sik ku tauk nya ke dewan sik,sekali lagik interupt kerja aku




cikgu tua:nunggu lok2(sambilnya megang tgn aku yg tgh ngetick)


aku:(k***k juak,dlm gago2 gitok adanya muncol)ahh..pahal


cikgu tua:camtok,kelak dlm 6 org student numpang keta aku..yg lain dirik mbak bas


aku:tauk ku...(trus nyambung ngira)


cikgu tua:dak sidak 5 tok ngekot aku ah...(sambil aku ngangkat tangan nyuroh nunggu)


cikgu tua:dak sidak 5 tok ngekot aku ah...(aih sik paham bahasa kah,aku dah signal suroh tungggu)


aku:tunggu jap,kamek gik ngitong tok,dah salah itong dah...sabarlah owh..


cikgu tua:....(terdiamnya sentap kali,aku peduli apa)


dah habis ku ngetick tek


aku:ah...mun ktk nak ngambik lima org tok,ambiklah...yg lain ekot sy gi depan


cikgu tua:tok number bus driver


aku:mm



lalulah kamek org berambus ke depan,nunggu bas...kakya bas dtg,kmk org nait n trus balit...



huh...what a day...penat juakla ngembak nembiak tok...tp yg penting geramku ngan si tua ya,aku rasa nya sik puas ati aku ekot kali....nya mauk nya sorang jak pegi...apakah?dah yg kuar ya student aku,apa nya sik puas ati...mestilah aku kenak kuar juak.....sukati kau lah siya






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...