terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Thursday, May 6, 2010

x dan y

few days b4 aku da jumpa ngan x(which ada dlm previous blog aku).... stillnya masih bulak mdh nya sikda keluar last week n mdh dirik stay bilik jak(sdangkan aku sik tnyk apa2pun)...(maksudnya nak kaber linelah ya,malasku nak madah mcm aku sik tauk ko keluar dgn z jln pegang2 tangan)...then,nya madah dah berapa arinya sik kerja because of sakit(tok aku pun sikda tanyak...aku diam jak).....

respond aku..
untuk ayat 1stnya : owh yaka...
untuk ayat 2ndnya : kesian...

then,nya trus bercerita...n bercerita.....aku pun dgr jakla....untuk menunjukkan aku mendegar aku respond...

bila lawak:ha ha
bila serius:owhh...hmmm

all of sudden...nya tang nanyak ngan aku....

x:kenak kitak duak y (siklahnya kelaka srwk ngan aku..tok dah ditranslatelah)
aku tek:kenak?
x:aku dgr y mdh u dh lmk sik contactnya...apahal tek?
aku:ah...yaka?apa padahnya gik?(ttp melarikan diri dari nak menjawab nak owh)
x:y madah maybe u angry ngan nya...
(dalam hati ku aku:maybe?)
aku:apa gik pdhnya...
x:yajak....nya sik mauk mdh lanjut gk...so kenak tek?(jwblah solan aku nak owh:aku rasa toklah dlm hatinya)
aku:adalah masalah...sik perlulah aku crita...mun mauk tauk dirik nanyak nyalah...
x:iboh gia...bunyi org mrajuk jak...u tauk sik?(mestilah aku sik tauk)kakak i sik kerja sitok gik?
aku:(yes teralih topik dah)...owh yaka?kenak?
x:pasalnya sakitlah....then y pun nak balit....ada sik y or kakakku madah
aku:toklah 1st time ku nengar..kan u tauk kmk duak dh sikda kontek gik...
x:off day i lak kita agak sidak k.....
aku:tanggalah sik janji mun free kita pergilah...
x:dgn i pun u merajukka?
aku:merajuk?(marah adalah sbb ko suka bulak)....ntah
x:bohlah merajuk....k.....mun i ada molah salah sorry k....
aku:...mmm.....
x:maafkan sik?
aku..... senyum jak (sik taukku)

lalu lah nya terus bercerita....dlm masa yg sama nya memujuk2 dgn kata2 manis...panggilan manja (ewwwww.....adoi.....mesti kenak tuyak lak).then balitlah aku ke rumah....

on x pun off day tek.....aku nunggulah x msg..nya blom juak2 msg sampeylah mlm....tetiba x msg mdh kakaknya pun flight ya lam kol 9mlm tok....aku pun bgegas la kuar tek....sesampeynya aku di umah kakaknya tek.....aku pun msglah ngan y(lpas nengarnya nak pulang ke hometownnya,aku mlas nak ngenang agikbah,buang ego..aku msg lah)....aku sik tauk x pun ada siya....msg y...tanya nya jwb sepatah dan aku sik berapa nak paham apa dipadahnya....aku pun kol jaklah..

aku:benar kakak ko nak pulang tek:
y:auk...
aku:ko tek pulang sekalikah?
y:auk...
aku:aihh...kenak sik mdh owh?sampey pulang pun sik mauk mdh...
y:oklah bz tok....kol ko x nun (bunyi emo)

sentap aku,dahlah aku dah buang ego ku call n msg ko lok....perlukah ko emo...camney ko expect aku tauk keadaan ko...."mauk aku tok Nujum kali nak"(nurmiyati,2009)

so aku kol lah x

aku:u siney tek?
x:umah kakak..
aku:dah jalan ktk orgkah?
x:lom gik...nak jalan kaktok...
aku:camne nak gi epot...ada transportkah?
x:ada...kwn mbak kelak.....after settle i msg u k...u wait 4 me k...

then...malasla aku nak nanyak lebih lanjutlah...waktu ya around 8 somethinglah.....so aku tunggu punya tunggu ari dah kol 9...(sambil2 nunggu ya aku gi lah masuk sanyan...nangga2 barang)....aku pun msg nya...tunggu punya tunggu x sik reply...so aku gi makan oloklah....

dahya kol 10....aku pun dah kefoiiikk n ngantok....tp hatiku bingong..apakah terjadi ngan sidak?......aku pun ngantar msg ngan nya.....

"oklah,sik larat gik ku nak nunggu..ngantok dah tok...lain kali jak jumpa.....aku msg sik u reply,kol sik u angkat....tauk sik bingong ati ku,jadi apakah rah ktk org"

sik lamak kakya x reply

"sorrylah iboh giya,tunggu jap gik k..mun dh settle i msg u"

aku reply

"mauk brapa lamak gik aku nunggu?tok dh dkt nak duak jam dah aku nunggu giya ajak (serey maka smpt mkn n round2 gik..tp bena bah 2 jam nunggu...dhlah nunggu adalah benda paling sik ku suka..tp nunggu juak,bukan apa ati bingong bah)...habis dah sibu tok ku pusing..penin palakku"

x reply..

"ok,ok.....jgn mrh k...give me 10 minutes"

aku pun reply

"K"

x reply

"tq dear.. =)"

so aku tunggulah....kakya msg x masuk

"kita jumpa di (xxxxx) k,tunggu y mandik lok"

aku pun wonder,tdk y mdhnya balit...tok kenaknya ada agik...

"oklah,i trus tunggu siya.ktk org gi siya trus k"

aku pun trus pergi tmpt nak di janji tek....brk ku nak melangkah masuk siya...tertemu ngan bala studentku..adohhhh...nasib bait sidak sik nangga aku....aku trus msg ke x

"sikpatlah ke siya...ada org i kenal lepak siya...pergi tmpt lainlah...siney ktk org?lak i ambik jak."

x reply:
"ambik jak kat umah kakak i"

aku pun trus drive ke umah kakaknya lah tek....sampey ke siya nangga daknya tek bejalan ke arah keta ku..ada 3 org..sapa gik sorang ya lam atiku....

x:sorry ah...pasal tadik....
aku:mmmm....
x:marahlah ya....minum aek tok....mun sik minum maksudnya sik mauk maafkan i lah(sambel ngenjok aek tin 7up)
aku:klah minum...tek apahal?reply pun sik angkat phone pun sik?tauk sik org bingong...
x:sorrylah...bukan apa..tauk pasal tiket tek pun lam kol 7....boss baruk merik ya senggaut gilak nak ngurus macam2....kakya besalah mun dah last minit gilak giya tensionlah....
aku:kan senang mun xplain...sik lah nyusah org....
x:sorry k.....

then x introducelah nak sorang ya...mdh ya kwn nya....after that kmk org kluarlah....sementara x dgn kwnnya ke toilet y tek kelaka ngan aku

y:ko ok?lmk sik dgr crita?
aku:mmm...ok...just bz with my work..
y:tek mesti ko ingat aku balit nak?
aku:auklah dah ko mdh ko balit...
y:sik..sbnrnya aku sik paham gilak...so aku auk jak...bila ku nanyak ngan x,brk ku faham apa tanyak ko tek
aku:(rupa2nya aku ngan nya tek misscommunication)owhh k

bila x dgn kwn sidak dtg...kmk org pun nyambunglah bejehen tek....sedar-sedar ari dah akhir....ya ku madah aku nak chow...
x:dah akhir tok,sikhal ka balit sorang?kenak sik bermalam ngan kmk org jak
aku:xhal la...im ok.....lgkpun esok turun awalla.
x:bena ok?mun sik i tmankan u balit.....
aku:(nak mampus kali nak mauk aku tek diam sorang)...sikhal2 im ok...
x:oklah drive safely....msg bila sampey umah k
aku:k

kesimpulannya : aku pun dh penin sbb banyak dah ku tulis...tp tok cara nak melepaskan perasaanku...siapa nak komen..tinggalkan lah komen...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...