terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Saturday, August 14, 2010

NEGARAKU

tauk sik kitak orang lagu tok....mestilah tauk nak?mun sik tauk nak pebulaklah.....actually aku bukan nak molah entry pasal kemerdekaan ka patriotisme ka....tp aku teringat ngan hasil kerja miak aku berkaitan dengan lagu tok....

aku tok sik suka ngecheck buku ari2 atau abis sigek bab trus check...aku slalu gumpol sigek bidang baruk checklah....so aku ajar sigek kelas ujung toklah....aku suruh nya nulis lirik lagu negaraku...so....sidak masing2 lah nulis tek..tang bebenar jak rupa sidak berlagu sambil nulis tek......so,tok antara hasil yg saya oleh(saya malas nak scan...so saya taip jaklah...)

Negaraku,
Tanah tupainya darahku,
Rakyat hidup bersatu dan maju,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan,
Raja kita selamat berdatang.(2x)

owhlah tedah dah pom empat pun masih sik tauk lagu......rasa nak moha ada juakku....tp bila ku ngenang balit lucu juaklah.....

tok some info pasal lagu negaraku yg ku oleh pake share bersama...

Sejarah :
Lagu Negaraku dipilih daripada lagu rasmi negeri Perak ,Lagu Trang Bulan
berasal daripada Pulau Mah, di Kepulauan Seychelles.
Dibawa pulang oleh Raja Abdullah setelah baginda selesai menjalani hukuman dibuang negeri ke Kepulauan Seychelles.
Lagu Trang Bulan, ciptaan penggubah Perancis, Pierre Jean de Beranger (1780-1857) ini, kemudiannya telah diberikan seni kata baru dan dinamakan "Allah Lanjutkan Usia Sultan" seterusnya dijadikan lagu rasmi Negeri Perak Darul Ridzuan. Lagu rasmi negeri Perak "Allah Lanjutkan Usia Sultan" ini telah dipilih menjadi lagu kebangsaan Persekutuan Tanah Melayu oleh jemaah hakim yang diketuai oleh YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pada 5 Ogos 1957. Upacara pemilihan lagu kebangsaan ini berlangsung di Dewan Polis Depoh, Kuala Lumpur. Sebanyak 4 buah lagu telah diperdengarkan oleh Pasukan Pancaragam Polis Diraja. Lagu Allah Lanjutkan Usia Sultan telah terpilih. Kemudian, lagu ini digubah semula dan terciptalah senikata Negaraku oleh En. Saiful Bahri.

btw,boleh sik perasmian bulan merdeka lak saya make baju kedak tok....hhehehhhehehehhe
matiler........lari.....

2 comments:

  1. aok2. mena ya. sama cam, lagu mamula moon. ada sik bendera msia ya, ya dijait dikpun oleh bini tunku abdul rahman

    dah nama keja sengaut eh. alu ngekot bendera US.

    sedeh2. mun la kmk tok jd PM, 2 igek benda tokla akan ditukar kelak

    ReplyDelete
  2. owh yaka...brk kmk tauk ko...
    mun ktk jadi pm lak....jgn lupak lantik kmk jadi assistant ktk...hua hua hua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...