terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Friday, August 27, 2010

Nuzul Al-Quran

rindok ati duet gugok dari langit

Assalamualaikum(buat yang muslim) dan salam sejahtera(buat yang bukan muslim).....apa habar tek?mesti rindok ati aritok nak?especially dak gomen...dah baruk terimak gaji...ingat berimat pake raya k.....n mesti rindok ati juak mun opis kitak orang ambik cuti ritok...n also negeri selangor,kedah,terengganu yang ngambik cuti aritok(mun sik silap sayalah....mun silap tolong betolkan...hehehhe)...n saya dengki ngan kawan saya iaitu Terrida sebab skolahnya ambik cuti ritok...jeles saya....

bestnya cuti...sabar-sabar...seminggu gik cuti.....

Saya pun rindok ati juak....kenak?sebab mun ngekot kalender lam bulan islam aritok ari jadi saya....giney saya tauk,sebab mak saya madah...jadi saya cayaklah.....selamat hari jadi untok diriku ini.......mun ngekot kalender gregory(betulkah?) ari jadi saya lam bulan 6....iaitu ujung bulan 6....jadi kitak orang dah tauk bila ari jadi saya,so kitak orang patut nyedia hadiah pake saya....hehehhehehhe...(bait ndak malu nak owh)...hahhahahaha...sik kesahlah hadiah apa nok berik kitak orang makin mahal makin bagus(dunak demand nak mampus...guro plentey ajak bah)

nah cake birthday saya....ambik2 jangan malu2.......

kacak nak gambar bulan ngan matahari tok....coba kitak orang merati gambar matahari ya lamak-lamak...silo nak owh....

Kalender islam atau kalender hijrah diitong make pergerakan bulan dan mula zaman Nabi Muhammad S.A.W...manakala kalender Gregory diitong make pergerakan matahari dan mula selepas kewafatan Nabi Isa A.S.....(mun saya ada silap tolong betolkan k)....Namun kita kinek tok make kalender gregory....so jaranglah miak nektok brapa nak tauk pasal kalender hijrah (termasuklah saya sendiri)......yang besanya kita ngingat kalender hijrah tok bila Awal Muhharam,Maulidur Rasul,Nifsu Syaaban,Isra' Mikraj,Bulan POsa,Raya Posa & AJi,Makan hol....so,saya berazam akan ngingat tarikh lahir saya lam bulan Islam tok.....sik susah juak nak ngingat ko...maklumlah saya tok dowry sikit(tauk kitak orang dowry....ikan nok pelupak lam cerita finding nemo ya bah....apa sik tauk....ok2 tangga kitak orang debah tok)

nok biru ya dowry mun kitak orang sik ingat

tok bukan gambar tyme mak saya pregnant saya

Saya tok nak madah baik...sikdalah saya bait....bersyukor saya dilahirkan pada ari bait bulan bait....mak bapak merik saya nama bagus makna....sebagai manusia gik maseh banyak kekurangan dalam dirik saya koh.....muhasabah dirik sekejap.....tapi saya akan encoba berubah ikit demi ikit........bak kata orang hari tok sepatutnya lebih bait dari marek......dan lusa sepatutnya lebeh bait dari aritok.....so sama2lah kita renung-renungkan kata-kata tok k....yajak pake aritok.......

{semua gambar oleh saya dalam blog tok adalah dari saya google...bukan gambar saya mpun....mun ada gambar sapa-sapa,mintak ijinlah ngepostnya sitok(dah ngepost baruk mintak ijin...hehhehehe)}

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...