terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Friday, September 24, 2010

ANTOO KUBOR!!!

Hi uols!!! ap cerit tek? kacak?? apakah.....motip lalu nak nanyak orang kacak kah sik nak?? Lamak dah saya sik ngupdate.....ngabas ya slalulah......maklumlah sik update bukan apa.....kekeringan idea untok menyusun ayat sak kacak jak bunyi(kacak ker??)...lamak sik update dah bersawang so i kenak mersilah blog tok.....

bersawang dah blog saya tok


ala2 spring cleaning gitew...

Tajuk entry dah bunyi sik semperna.....lalu nak nujok emosi nok sik berapa sehat.Tapi jangan riso uols sebab saya belom dapat sijil boleh munoh orang gik...gik masih waras.Entry kali tok bukan nok nunjok and nok madah dirik saya bagus..sik sik....coma harap dapat diambik sebagai pengajaran.sharing is caring katenyer...maklumlah kita tok manusia.....bila salah orang pandey kita ngecheck or komen.....bila dirikpun sik sedar.....mintak jauh mintak lapas.....janganlah perangey sik semperna kedak tok lekat kepada saya....palis-palis simpang malaikat 44

so motherlykan......
So, saya mauk share beberapa insiden yang berlaku ke atas dirik saya yang boleh menyebabkan saya angkat jabar....bukan nok madah saya tok jenis orang yang cepat angkat bungkas...no no no....tapi bila perkara ya sikpat diterimak logik akal atau dihadam oleh pemikiran saya yang masih waras dan belom senteng....maka wujudlah satu emosi yang kurang sihat atau kurang positif iaitu MOHA a.k.a JABAR PET....

Insiden before hari raya
#1 Apply cuti

jangan tanyak apa maksud...sik saya paham..oleh saya dari internet tok...

Saya tok dah 4 tahun kerja......sepanjang 4 tahun tok saya pernah ngambik CRK iaitu cuti rehat khas,sekali jak iaitu bila saya 1st year kerja..kenak 1st year dah ambik cuti??? rilek-rilek biar saya jawap persoalan tok....saya ngambik cuti disebabkan saya ngambik ujian JPJ...penting ker???? jawapannya off course....kenak saya begitu pasti....mun sikda lesen giney saya nok turun kerja?? kitak orang mauk saya turun nait ngambik saya pergi pulang kerja??? mun sehari,oklah.....mun seminggu,mungkin ada orang dah mula bengut-bengut.....mun 4ever giney??? yah.....jawab jangan tak jawab.....sikkan kitak orang nok nyuroh saya berjalan kaki pergi kerja....mun dekat ndak juak hal....tapi masaelahnya berpeluh juak ketiak mun berjalan...otot kaki lalu kedak pemain bol brazil.....sorry uols saya tok bukannya segigih G shanti yer....

legend ompuan tok ko...

Then 2 kali MC iaitu duak-duaknya pada tahun tok.....why??? mestilah sakit....mauk saya robot kali sik pandey sakit...bila koror pun sebab habis batterykan.....sigek sebab saya ilang sora...serta doktor ya madah mun saya sik rest,mungkin saya sikpat kelaka buat dalam satu tempoh masa.....choii sik??? yah,macamana tue mala,sik gentar dirik nengar.....sora merupakan aset yang paling penting dalam industri kerja saya....waima bila saya kelaka sora saya sik kedak SITI NURALIJE kan......sikkan saya nok berinteraksi ngan peminat saya(ESEREY) sign language,bahasa biasa pun nembiak sik pahamkan.....

belajar kitak orang.....a b c tok....

sekali lagik disebabkan oleh saya sakit perut .... bukan yang bias-bias jer....tapi yang maha dasyat....kenak saya berbunyi giya sebab nya tahap saya sampey sik kongang ngembak nyawa saya mpun....bila check ngan doktor tek serta saya dikejutkan dengan satu bonus tambahan penyakit iaitu pressure saya nait(choii choiii) ....ney ndak pressure nak nait,sigek nang sik jaga pemakanan(salah saya mpunlah) sigek gik malam ya sik tentu tido....ney ndak...bara-bara angkat gi melabur.....bara-bara gik angkat.....sampey tahap sikda papa gik dapat dilabur.....mun jongkong nok dikeluar saya tek emas dah kaya raya saya tek kan.....

sikkan saya nak engkah gmbr saya mpun nak....jong jong 40 hari 40 malam kitak orang sik makan...

So, untuk memeriahkan cuti raya saya tahun ini teknak...saya nok mintaklah CRK tek duak hari iatu hari selasa dan rabu which is raya kelimak dan keenam....camtok kesnya,kamek orang start hari selasa which is orang lain kebanyakannya start rabu....then hari khamis public holiday iaitu hari malaysia,so saya nok mintaklah crk selasa and rabu tek....kakya teknak sik kenak approve....atas alasan,mun saya mintak lak orang lain yang nyambut raya akan mintak juak....so,saya REDHA......

saya mauk bunga api main sampey raya ke 30...boley??

Sehari sebelum balit...iaitu last day kerja,saya mendapat tahu sorang dapat crk time raya,atas alasan pulang kampong mbak anak bini...bukan bunyi nok berjaik,tetapi saya sik puas ati...kenak??? sebab anaknya ya udah pandey berjalan dan dapat bini nya ngengon bah bukan setroop tapi baruk sorang....yang nyebab saya sik puas ati gik teknak,sampey pihak atasan ya tek encariknya suroh aplly CRK cepat-cepat....ko ader?????sik ader aku koh.....ANTOO KUBORkan......yah...bagi saya mun sik mauk berik cuti,jangan merik ngan semua sekali....jangan ada pesen PILIH-PILIH kedak tok kan....INI TIDAK ADIL(kata abdul wahib dalam cerita 3 abdul) dan INI BOLEH MENIMBULKAN KEMARAHAN(kata abdul wahab dalam cerita 3 abdul juak)....menten dialog P.Ramlee diselitkan nak owh....

sik lejuk-lejuk saya nangga ko....hadoh-hadoh

#2 Berbeli barang raya
So, kes seterusnya ini berlaku beberapa hari sebelom raya dan ianya berlaku di Kuching. Saya ngan Mem J tek pergi berbeli barang di area Choice Food nok di Satok ya...meriah uols orang berjual di siya....sesampey di area ya teknak,berpusin lah saya depan roundabout depan Choice Food....rah roundabout yatek,ada orang berjual siyakah(betol ndak ejaan),payakkah,undangkah....ndak saya tauk sebab saya nangga seimbas jak...

bukan makcik tok yang berjual....nya model key ngias blog saya jak...

Depan keta saya tek,ada sebuah kereta yang didreb oleh orang tua ompuan....slownya musin bulatan....tabah jak saya follow tek,lam ati saya kali org tua tok mata sik awas ya nya slow kali....then tetibanya stop...mula-mula berpikir saya teknya nok merik jalan ngan orang....oklah kali orang tua tok sik berani or sik tauk rules....lepas 2-3 kereta limpas hon lah saya tek...thennya mukak penjan...ingat saya nya nak madah sorrykah...tunggu kejapkah....sekali nangga....

Kertu Itew:moi...moi...moi.....(nunggah orang berjual payak ya tek)

Sabila saya tauknya nok berbeli tek nak.....jabarlah saya dan saya gik mukak penjan and nyerao ke arah kertu itew...

M.O.H.A

Aku yang panas ati:OI!!! MUN KO NOK BERBELI PAYAKKAH?SIYAKAH?UNDANGKAH? PARKING KO DOLOK!!! JANGAN KO BERENTI TENGAH BULATAN TOK!!!! SIK KO NANGGA BANYAK KETA RAH BELAKANG TOK!!!!

Terus ilang kesopanan saya sebagai pemandu berhemah....sik ANTOO KUBOR perangey piya....ney ndak jadi watak KURANG AJAR saya sekejap....kakya pandeynya terkiput-kiputnya enjalankan keretanya.....waktu saya sik uli ngan orang kirek kanan...orang berjualkah orang berbelikah....yang penting saya puas ati...tebik posa nak owh....

Choice Food
Kak meli daging di habib teknak(betulkah....encang jaklah).....saya ngan Mem J ke Choice Food meli tits bits kedak dak kachang,manisan,suntong mirah,dahfa n etc etc la...Mula-mula nangga nok rah luar choice food tek....promotion katanya....apa dicarik and dikenan saya tek nak semua tinggal sebungkus-sebungkus.....so,promoter tek nangga saya bengut-bengut ngadap dak manisan teknak lalu madah ngan saya coba nangga rah dalam sama juak bah....so,saya ngan mem j masuklah ke dalam...

saya nang cukup gemar mun nemu barang makan bertimbang tok.....ish ish ish

saya: aih....murah agik nok di dalam tok ko
Mem J:menakah???(undi tidak percaya)
saya:tangga kitak tok......tok nah rah luar tek rm6.00 tok nok rah dalam rm5.90....aneh nak??(walaupun seposen tetap murahkan)
Mem J:Mun giya ambik nok dalamlah....

So,pengajarannya di sini....uols jangan percayak gilak mun nemu poster-poster kedak tok rah kedey-kedeykah,pasar-pasarkah....


Perati kitak orang bena-bena,then banding-bandingkan dolok....bukan nak cokot tapi ya nang hak kita hoccay....Then,dah abis barang dikarang kamek duak Mem J tek...bersusunlah saya nok mayar barang..Tiba turn saya teknak,datang seorang makcik cilok barisan gua.....lu apahal bai......dengan confident taiknya nya lalu engkah mentega butterchurn(betol ka?) 3 igek rah kaunter......sik kur haj....antoo kuborkan??dahlah sengal tangan saya ngembak barang berat,nya tek nyaman-nyaman jak motong sayakan...saya tek apa lagik terus sound direct ke arah makcik itew serta dengan cashier ya tek...

sapa tek owh...confuse kamek.....antooo

Saya yang Moha:(dalam nada yang kuat sambil diperati orang berbeli n pekerja di kaunter sebelah nyebelah)Yarrabiiiii....tang nyaman jak nya motong line ko.....dahlah aku tok bertunggu sambil ngembak barang berat tok(dengan arapannya paham dismash aku)

makcik itew molah muka tid tah ap ap....lagikla gua bengang kan.....cashier tek jadi serba salah....makcik itew makin kondifen nyuak duit ke cashier and cashier tek juak nekan juak mesin kiranya....

Saya yang Moha: Cashier pun satu,sik nangga orang berbaris,sapa dolok sapa dudi(serta cashier kenak juak nak owh).....Tulah ko ya,sak cair mentega ko ya.....kueh ko sik nyaman polah make mentega ya......(jaik ada sumpahan ya ko).....orang lain pun bergaut juak, jangan nok ngingat dirik kita pun jak....ko nok raya aku pun nok raya....sama kita oi!!!

makcik itew lalu cebeb mukanya dan terus berlalu.....cashier tek jadi rasa bersalah tersorry-sorry ngan saya,tapi aku sik layan...serta ku madah KIRA....ok nak??

Sik antoo kubor perangey orang giya....dahlah motong line orang...kakya sikda rasa bersalah gikya......antooo

Oklah cukup takat tok dolok......panjang dah kerepak saya,sakit mata kitak orang lak nangga lamak gilak....ada beberapa insiden gik saya nok share. tapi kelak lok...sabar-sabar k, kitak orang kenak tunggu sambungannya dalam part 2 kelak k(ko ingat ko molah movie ada part2 indah)....k,dada.....

p/s- Sila ambil pengajaran,jangan molah perangey cam antoo kubor....kali antoo kubor pun malu nok ngakuk olahan sik semperna gitok....

sorry uols...perangey i bait ok.....kata antoo tok






6 comments:

  1. ya bok antu kobor jepon.mun aku tek ku sut terus makcik ya tek.wahahahaha.(tetak gaok)..kureng asam jawa.

    ReplyDelete
  2. kan...ngenang org tua bah,yajak tek...tp menten juak nak ngerao nak owh.....hehehehehee

    ReplyDelete
  3. Gamba nok last skali ya laa nyoh ku tekejut berok. Dah la jam dah kol 12.13 tgh malam tok.. gelikk alu nyawa eh..

    ReplyDelete
  4. FnF:hehehehehe.....sorry2,sengaja....hehehehehe

    ReplyDelete
  5. syiobih. tok nang moha. angkat jabar o. sbrrr. hahaha

    ReplyDelete
  6. mr abs ok dah...kak meluah will feel better

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...