terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Friday, December 10, 2010

Turn Back Time

Yedeh...title entry lam bahasa omputeh lok......mesti pernah terdetik dalam diri kita nak.....mun jak boleh saya undur masa,siknya jadi gitok...sik aku sakit gitok...sik aku penin gitok...sik aku tension gitok. Tapi yalah,kita tok manusia....apa pun kita coba kita nang sikpat reverse balit bah...kita cuma dapat gohet ke depan jak. Kenak tek,tetiba saya tek terdetik nak molah entry tok tek,sebab saya pun manusia juak....saya pun tidak terlepas berpikir gaya tok....tapi yalah nak...bak pepatah terlajak perahu boleh direverse......mun keta pun boleh reverse juak.....mun kata2? perbuatan? gineylah.....nang sikpat direverse-reverse ko....

kecualilah nak.......



kita tek ada remote....boleh di fast forward,mun boring....boleh di rewind,mun salah.....(saya belom nangga cerita tok,bestkah?) tapi nak.....

kita tok di alam realiti....so,kita patut berpijak pada bumi yang nyata....bukan kita di dalam alam fantasi tok....

so...segala nok paitka....maniska...masinka...masamka....kita patut rasa and laluinya dengan tabah....(ye sempat ada gambarajah science lok)

so....adik kakak sekalian.....apa pun terjadi....

jangan pernah menyesal.....kerana nyesal pun sik guna dah dan juak....

jangan pernah tangisi...coz...mengalir aek mata darah sekalipun....kita sik dapat nak ngubah...

so....what to do????

jadikannya sebagai pengajaran....coz setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya....

teruskan melangkah......walau sesusah ney sekalipun...

mun tegugok...cuba bangun balit....mun sik dapat bangun pasti ada tangan yang sanggup nak nulong kita (which is our family n fren)

jangan takut.....coz takut menyebabkan kita jadi lemah..

walaupun gagal sekalipun...jangan takut untok terus mencuba....coz sik semestinya kali pertama coba kita terus dapat...mun terus dapat kira mombok juakla

terus pandang ke depan....jangan tuleh-tuleh lagik....mun dituleh-tuleh ambak ati kita kelak...

tutupkan buka lamak...simpan jadi kenangan....sikpat juak kita nak muang jaoh-jaoh coz kenangan tok nang dah ada terpahat dalam utak kita.....

buka buku baru.....hias kacak-kacak dengan pengalaman baru yang kita tempuhi....

beriklah peluang pada dirik kita...because we deserve it....jangan abaikan dirik untok orang lain jak(tapi jangan jadi selfish jakla)

dan yang paling utama....

berdoalah pada yang MAHA ESA.......kerana hanya TUHAN yang mampu membantu kita....

and remember....

Aritok (today) harus lebih baik dari marek (yesterday)....dan isok (tomorrow) sepatutnya lebih baik dari aritok (today) 
dipetik dari sitok

Dan aher kata dari saya....sila layan lagu debah tok....


untok lirik


ok....sekian,terima kaseh kerana sudi maca....

enjoy ur life!!!!! muahhhhhhhhhhhh!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...