terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Friday, April 8, 2011

Entry Tertangguh...tajuknya nak bayar sik???

Sebenarnya entry tok nak ku publish last week....tapi because of alasan2 tertentu baruk ritok dapat dipublish....apa kes tajuk entry bebayar-bayar indah tok...mun mauk tauk...sila layan k.....sik mauk tauk,mesti layan juak...bolley....

layan ok.....jangan sik layan
gambar oleh dari sitok


Ceritanya bermula gitok....last week,saya ambik nenek saya dari spetar....nya masuk spetar malam b4 ya....so,bilanya boleh kuar makcik saya kol,nyuroh saya ambiknya kat spetar coz makcik saya merempit key motosikal...

tok spetar....
gambar oleh dari sitok

Kakya,saya embak la nenek saya makan kat sigek kedai makana yang pemes ngan....

sik perlu saya madah mesti kedey apa mesti kitak urang tauk....
gambar oleh dari sitok

so,ngoderlah mek duak nenek mek tek.....nasi ayam,toge,baby kailan n aek.....bila order dah sampey nak,makanla kamek duak tek.....tengah-tengah saya syiok makan....

baby kailan tek nak....
gambar oleh dari sitok

bila saya ngangkat sayor teknak....saya tertemu....

bukan sigek ok....duak tiga lembar rambut....siklah nya rupa tokla....
gambar oleh dari sitok

Jadi tunggulah saya waitress yang berhampiran....so,ngagak la waitress tek...

siklah gitok rupa waitress ya.....tang naif-naif n ting tong2 jak rupa waitress ya...
gambar oleh dari sitok

Saya: baby kailan tok berambut eh...bukan sigek tapi banyak..

waitress: bena kah.....kitak mauk mek tukar ka?

saya: siklah....sik maok kamek...

so...nya pun berlalu....5 menet kakya datang agiknya...

waitress: baby kailan tadik ya....kitak maok bayar sik? or kitak maok cancel?

aihhh...pelik bena bunyi soalan ini...

saya: sik....

waitress : ok....lak kamek cancel dari order kitak k....

lepas ya makanlah saya ngan nenek saya teknak.....bila bayar tek,sikdanya masukkan baby kailan.....sigek saya terkesima nak.....sidak pekerja sia nak,nya sik pandeylah nak madah....

bukan apa.....bila kita dah salah nak....say sorryla....sik urang terkesima k....
gambar oleh dari sitok

bukan apa bah,tok bukan kali pertama saya kenak insiden gitok....tok dah kali keduak....1st dolok ada benda tok dalam fried kue tiaw tomato saya...
kulit telor....dua tigak igek juak serpihannya...
gambar oleh dari sitok

mun ekot ati sik saya maok makan sia gik....apa boleh buat ninek saya ingin makan saya...so saya makan jak sia....kan apa,saya tok mudah nak jerak palak jerak ikor bah....

last but not least....ingat tok...

BUDI BAHASA BUDAYA KITA
gambar oleh dari sitok

sik mati kita bah mun kita madah sorry ngan orang bila kita polah salah....tol sik???










5 comments:

  1. Betul ya.. susah gilak kah nak mintak maaf hoh.. Sepatutnya customer bila2 masa boleh nerngak sbb nyata salah pada sidak, tp kita pun tauk juak kali sidak x sengaja kah apa nak.. hehe..

    ReplyDelete
  2. betol kata kita ya wa...eran kmk ngan org kita tok,susah na nak madah sorry....bagus customer negur bait2...kita pun sik mauk nak jatuhkan bisnes sidak,sebab ya kita approach ngan cara bait,tauk kita bah,kdg2 mudah nak hilap....kita tok manusia...apa yg penting,bila salah mintak maapla...mun sik pande madah maap,padah sorrykah nak..

    ReplyDelete
  3. saiiiiii...nuffnang ad ktk diam kt tgh jeraya..ejas soh dok tepi jeraya lok...xpat nk maca entree ktk..nk close ad ya pun mek x nemu cney nk close..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Wohhh.. Nang bertuah la ada nemu rambut.. Ish3.. Aku dolok pernah juak nemu kat kedei jual nasik ayam ya juak.. Apa sidak tok nang sekda bersyampu ka apa oo?!

    ReplyDelete
  5. ana : nak ney kah.....yang ney nak ngadang jeraya ya....

    amir:yalah kali....hahhahahhahhahahhahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...