terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Tuesday, October 4, 2011

Lagenda Budak Setan....

Hi uols!!! Pa habar tek??? Nakkah dalam entry tok saya cerita hal book tok nak...so saya nak molah ulasan sikit hal book tok...

gigih tak gigih saya dah abis baca semuanya.....



Buku 1:
Lagenda Budak Setan (saga 1)
Tarikh pembacaan: 
21 & 22 September 2011

Tempoh pembacaan:
 4pm-12pm(21/9/11) & 4pm-6pm(22/9/11) (kira-kira 10jam)

Sinopsis:
Lebih satu dekad Kasyah mencipta cinta.
Dari lelaki yang tidak pernah kenal erti kasih sayang...
dia menjadi pencinta agung.
Dia tabah mengharungi apa saja...
demi sesungguhnya mencintai Ayu sehingga ke akhir hayat.
Setulus manakah agaknya cinta seorang lelaki yang pernah dilabelkan 
sebagai budak setan kerana kenakalnya di zaman persekolahan?
Namun berjayakah dia menyunting Ayu menjadi pemaisurinya?
Akan bahagiakah dia?
Mampukah cintanya dibuktikan pada dunia...
cinta adalah segala-galanya!
Cuma Ayu yang punyai jawapan itu.
Dan,Allah sebagai penentu!
Dan,siapakah pula Katerina?

Ulasan: 
- buku paling tebal antara ketiga-tiga igek iaitu sebanyak 662 mukasurat
-buku pernah saya ada(tapi shilang) and saya pernah habis baca
- dari 1979-1983(buku I) sampey 1995-1997 (buku VI) and also ada epilog last sekali
- watak utama dalam buku tok: Kasyah&Ayu, Azmi&Ayu, Kasyah,Ayu&Katerina
-mun nak tauk baca kedirik k...lak potong stim mun saya cerita

Buku 2:
Katerina: Secoret kesayuan hati... (Saga 2)
Tarikh pembacaan: 
27 September 2011

Tempoh pembacaan:
 4pm-7pm (3 jam)

Sinopsis:
Bagai tak terpijak kakinya di bumi,
bagaikan langit jatuh menghempap diri...
dugaan tiada terperi dengan sisa cinta suci yang tidak berbelah bagi,
mewarnakan semula pelangi cinta kasyah yang telah mati.
Mungkinkah di persada indah akhirnya,
antara Kasyah dan Katerina...
atau di persimpangan beronak mereka dihamparkan?
Penuh debaran, bersilih cabaran...
yang datang dan yang pergi...
semuanya mengusutkan keadaan.
Kejelitaan Zahirah mengocak damai...
kerakusyan Hisyam semakin menghancurkan...
namun segalanya di tangan Tuhan!
Akan tumbangkah pohon cemara di bumi...
atau menguntum bunga cinta di kaki pelangi?


Ulasan:

- buku paling nipis antara ketiga-tiga igek iaitu sebanyak 448 mukasurat
-buku sik pernah saya ada and saya sik pernah baca
- dari 1997-1998(bukuVII) sampey 2001-2002 (buku XIII) 
- watak utama dalam buku tok: Katerina&Kasyah, Katerina,Kasyah&Hisyam,Katerina&Hisyam
-sama seperti buku first tek, mun nak tauk baca kedirik k...lak potong stim mun saya cerita


Buku 3:
Kasyah: Lagenda Berakhir (saga 3)
Tarikh pembacaan: 
1 Oktober 2011

Tempoh pembacaan: 
11am-3pm (4 jam)

Sinopsis:
Segalanya semakin perit untuk dilalui Kasyah setelah
pertunanganya terputus dengan Katerina.
Hisyam berjaya menyunting Katerina sedangkan dia tidak tahu
semua itu sandiwara yang dirancang Katerina untuk membalas dendamnya.
Kasyah pula melalui kehidupan dengan segala kepayahan sehinggalah
Sofean sendiri meminta agar Kasyah menerima Katerina
selepas dia yang memutuskan pertunangan itu.
Itu pun kerana setelah Katerina murung selepas pencerainnya dengan Hisyam.
Demi maruah, Kasyah menolak dengan sengaja
melamar Zahirah untuk menyakiti lagi hati Sofean.
Malangnya, Zahirah menolak kerana tak mahu
melukakan hati Katerina sedangkan hakikatnya dia amat mencintai lelaki itu.
Hisyam masih lagi menyimpan tekad untuk memenangi hati Katerina semula
sehinggalah Jackie hadir dalam hidupnya.
Zahirah yang menyesal menolak lamaran Kasyah itu akhirnya
bertemu Shan yang mencintainya sepenuh jiwa. Mampukah mereka semua mengatasi kemelut cinta yang melanda jiwa masing-masing
dan akan berakhirkah lagenda cinta ini dengan segala keindahan,
atau sebaliknya?


Ulasan:
- mun buku satu tek paling tebal and buku duak paling nipis so book tok yang tengah-tengah lah iaitu sebanyak 555 mukasurat
-sama kedak buku 2,saya sik pernah baca and sik pernah ada buku tok
- dari 2002-2003(bukuXIV) sampey 2003-2005 (Lagenda Berakhir) 
- watak utama dalam buku tok: Kasyah&Katerina, Zahirah&Shan,Hisyam&Jackie
-sama seperti buku first and second, mun nak tauk baca kedirik k...lak potong stim mun saya cerita

Itu saja review sedikit sebanyak tentang buku tok...btw,saya nak suka maca ketiga-tiga buku...walaupun tebal and tiga buku dont worry dalam setiap buku mun rasa-rasa kita nak lupak nak,nya ada selit flashback...so,kita dapat recall cerita nak dolok-dolok untuk menyelesaikan puzzle dalam cerita tok....sinopsis ya boleh dipake dak adik-adik sekolah menengah make molah NILAM k.....hahhahahhahhaa....yajak dari saya....pesanan terakhir, belilah buku tok kerana nya berbaloi....volley??????

Ahadiat Akashah...bayar upah saya promo buku awak boleh sik???? hahahhaha....bait ndak malu muka aku mintak bayar nak owh...

Sekian,terimak kaseh...

*nota kaki:
Saya bukannya suka gilak maca novel, tapi sabila saya dah suka saya akan spend masa ngabis novel ya....

beberapa pose bila maca...
nak ney satu pose peberet tak urang???








2 comments:

  1. Waaa.. Penggemar Ahadiat juak duhal.. Lamak dah sik maca novel gik.. Tapi siusli novel Ahadiat tok nang best...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...