terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Tuesday, December 21, 2010

part yang tertinggal....

Actually ada sigek part lupak di cerita saya dalam entry tok....so sila layan ya.....

so...apakah ini anak-anak??? ini ialah payong,dalam bahasa serawak kita nunggah tok sebagai umbrella.....payong untok melindung kita dari panas n ujan k...


So,time saya gi.....
SGH marek.....

ujan turun dengan lebatnya.....

so,sementara nunggu kundur ngambik jie jie rah ketanya....saya pun berteduh kat tepi kantin depan sepetar ya....
sambil ngetis-ngetis payong kedak asok kak basah tam ujan....

so,sementara nunggu tek....datanglah seorang pemuda....
berdiri tepi saya......

pemuda itu: hujan ari oh....(senyumnya sambil merati payong saya)

saya: hm....auk ujan (la...sikkan la aku nyaut panas nak)

pemuda itu: dahlah lebat gikya...... (sambil matanya merati gik payong)

saya:...hmmm...yalah...

pemuda itu:dahla keta parking jaoh....camney tok owh (ada gik merati payong saya....as if nya nak merik hint madah "payong kamek ke keta lok")

saya:hmmm....(sambil senyum)

kakya...nya pun berlalu....and nya berlari lam ujan....

tedah juak saya nangganya....

tapi bukan saya....
nok selfish.....tapi susah bagi saya nak percayak ngan stranger....org kinek tok kan tang macam-macam jak....

Ok.....ada sigek gik cerita lupak saya cerita....lepas pulang neman kundur ngambar marek nak.....

onlinelah saya.....nok cari petua ngilang bisa kak kenak sengat tebuan tanah tek...

then...apa yang find out is....
scary sik......choi-choi.....takut saya maca....maka saya carik petua ngilang bisa.....keluar benda tok...hadoh-hadoh...

then...saya tanyaklah ngan mak saya...
bilanya nangga tangan saya...sikda apa2la ya,mun kak sapu tanah rah tempat nya ya and sikda tanda kembang-kembang ok lah ya katanya....baruk lega ati ku...

Ok....yajak sambungan segmen entry before tok.....sekali lagik thanks....

kerana memudahkan saya encarik gambar hiasan lam entry-entry saya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...