terimak kaseh sudi klik

Pengekot Palak Setan

sapa sik klik can apek

Thursday, September 10, 2009

kata orang tua....

tetiba jak aku teringat dgn org ninggal nenekku....tok pasal apa yg selalu dipadahnya ngan kamek org waktu kecik

situasi 1

waktu makan

nenek:abiskan makan ya......nangis nasik lak....

cucu2nya.....sedaya upaya cuba menghabiskan nasik....


then,aku cubalah praktikkan kpada adik aku,time ya aku dah besarlah....adik ku dlm 3/4 yearsla

aku:habiskan nasik ya.....kelak nangis nasik ya kelak mun sik dimakan

adikku:mcmne nasik nak nangis,nya sikda mata


minaknya betul jak nyaut aku nak

Siatuasi 2
waktu makan buah berbiji contohnya semangka

nenek:bijik semangka ya iboh ditelan kelak tumbuh lam perut lak

cucu2nya.....berhati2 makan coz takut kelak semangka tumbuh dlm perut then perut meletup...hahhahhhahaha...so stupid


sekali lagik aku cuba kaedah yg sama pada adikku......

aku:oit, makan semangka ya bijik iboh telan,kelak tumbuh lam perut...berani kitak

adikku:camne semangka nak tumbuh lam perut,perut sikda tanah


sekali lagi tersentap aku kenak

miak kinek tok mmg makin advance,susah juak kita nak madah apala kan....dunia semakin canggih..tp oklah,setiap generasi mesti lebih bagus dr generasi yg sebelumnya...betul kan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...